| | | |
| zajawka | Portret, jakim się wspólnie zajmiemy wyrasta na podbudowie klasycznych zasad kadrowania oraz operowania światłem i cieniem. Na tej podstawie zbudujemy oryginalne spojrzenie na postać i postaci ludzkie.
| |
| wymagany sprzęt | Każdy sprawny aparat fotograficzny cyfrowy bądź analogowy z zakresem ogniskowych od 35mm wzwyż. | |
| student powinien umieć | Jedyne, czego oczekuję to chęć odnajdowania w sobie przy mojej pomocy pasji portretowania i
tworzenia go z Twoich własnych pobudek. Niezbędne będzie przy tym zaangażowanie i otwarcie na
możliwość nowego postrzegania osoby portretowanej wedle wzorów, które w przyszłości, być może już
podczas kursu (a to zależy od Ciebie) staną się matrycą do własnego pojmowania autonomicznej
fotografii portretu. | |
| komentarz wprowadzający | Portret, jakim się wspólnie zajmiemy wyrasta na podbudowie klasycznych zasad kadrowania oraz operowania światłem i cieniem. Na tej podstawie, mając wgląd w tradycję portretowania, zbudujemy oryginalne spojrzenie na postać i postaci ludzkie, wykorzystując nie tylko dostępne narzędzia i gruntowną wiedzę o sposobie patrzenia na ten temat innych twórców, ale przede wszystkim własną, autonomiczną intuicyjność w kreowaniu fotografii.
Realizacja programu skupiać będzie się na przyswajaniu wiedzy, nauce patrzenia i odzwierciedleniu ich
w wykonywanych fotografiach podczas kursu. | |
| temat - tydzien 1 | Wstęp do fotografii portretu. Rys historyczny portretu. Rodzaje portretu. Zadanie dla Studenta: samodzielna konstrukcja wskazanych trzech z ośmiu rodzajów portretu.
| |
| temat - tydzien 2 | Postrzeganie siebie i osoby fotografowanej. Nawiązywanie kontaktu z modelem/ modelką. Zadanie dla Studenta: moje „ja w autoportrecie”, pierwsza, intuicyjna fotografia modela/ modelki.
| |
| temat - tydzien 3 | Konstrukcja portretu. Zasady kompozycji. Złoty podział (mocne i słabe punkty portretu). Proporcje ciała ludzkiego (w tym twarzy). Zadanie dla Studenta: skonstruowanie mocnego punktu w portrecie.
| |
| temat - tydzien 4 | Wzajemne oddziaływanie światła i cienia. Poprawność i błędy przy posługiwaniu się światłocieniem. Zadanie dla Studenta: Stworzenie portretu poprawnie i źle oświetlonego.
| |
| temat - tydzien 5 | Światło naturalne. Praca w warunkach „zastanych”. Korygowanie światła naturalnego. Zadanie dla Studenta: Wykonanie portretu w świetle naturalnym.
| |
| temat - tydzien 6 | Światło sztuczne. Tworzenie warunków do fotografii studyjnej w domu. Wyposażenie pierwszego amatorskiego studia fotograficznego. Zadanie dla Studenta: portret w świetle sztucznym.
| |
| temat - tydzien 7 | Łączenie światła naturalnego i sztucznego. Doświetlanie. Zadanie dla Studenta: Wykonanie portretu przy świetle mieszanym.
| |
| temat - tydzien 8 | Portret psychologiczny jako szczególny rodzaj portretu. Portret w połączeniu z krajobrazem, architekturą, miejscem pracy, zabawy, odpoczynku itp. Zadanie dla Studenta: Wykonanie portretu psychologicznego. | |
| data rozpoczęcia nieustalona
| opłata: 400 zł | postępy rezerwacji: 2 os. /10 miejsc | | |
rezerwuj stąd lub z "kursy i konsultacje" |
|
|
| | |